miércoles, 30 de marzo de 2011

SKYPE lanza unha rede social para conectar profesores7as de todo o mundo

Skype informa de que acaba de crear unha rede social para profesores/as de todo o mundo co fin de mellorar a ensinanza das futuras xeneracións. Podemos coñecer todos os detalles en education.skype.com ou vendo os vídeos que ilustran esta entrada.

sábado, 26 de marzo de 2011

PALABRAS NAS NUBES


Hai moitas aplicacións en líña para realizar nubes de palabras, son ferramentas que permiten traballar o vocabulario, os campos semánticos, exemplos de tipos de palabras, etc. Pódense  realizar con textos lidos diferenciando as palabras por tamaños, e dicir maior tamaño na palabra que aparece con mais frecuencia.
 
Un exemplo con TAXGEDO
 



Wordle también xenera nubes de palabras pero mais sinxelas como estes sustantivos colectivos:


Wordle: sustantivos colectivos


Outras ferramentas similares: Tagul, TagCrowd, Tocloud.




PRACTICOPEDIA: Formato audiovisual na clase

Practicopedia ofrece multiples videos con prácticas explicacións de diversos conceptos para apoiaras estratexias didácticas e enriquecer os procesos de ensino e aprendizaxe. 
Un exemplo de isto é o video que expón con claridade e sinxelamente o funcionamento dunha planta nuclear:



Outro exemplo é este video sobre as mayusculas.



Son varias as materias nas que se pode recorreraos videos que presenta este sitio web.

viernes, 18 de marzo de 2011

MIXBOOK

É unha ferramenta en liña que podemos usar no aula, para crear libros ou contos con imáxenes. Permite a creación colaborativa e compartida de libros.Mediante a incorporación de imáxenes de diferentes sitios de almacenamento, podemos ir engadindo texto, fondos... etc para configurar unha historia que poderemos embeber no blog. Ten diferentes fondos, modos de presentar as imáxenes e os textos. En definitiva outra boa ferramenta para que os alumnos/as poidan xerar linguaxe escrito e contar as sús pequeas historias. Mixbook

miércoles, 16 de marzo de 2011

WIKIS NO UBUNTU

Enlace á presentación sobre a configuración e creación de Wikis, no sitema operativo Ubuntu, creada pola compañeira Francisca Vega Mondelo do IES O COUTO.


CURSO DE OPENOFFICE: CEPIndalo



martes, 15 de marzo de 2011

A escritura no blog, cuestión de estilo.

O CEP José Castillejo de Ciudad Real, no Taller de Blogs educativos trata de acercar ao profesorado reflexión sobre o uso eficaz dun blog educativo.

El valor que proporciona un blog educativo es muy variado:
Para el profesor como instrumento aglutinador de materiales de uso en el aula, propuesta de actividades, dinamizador del aula, espacio de colaboración, intercambio, participación...
Para los alumnos creadores de su propio conocimiento, a través de la realización de las actividades propuestas, difunden sus producciones y hacen públicos sus aprendizajes, quedando por tanto abiertos a la reflexión y la crítica a través de los comentarios. Es importante acostumbrar a nuestros alumnos a escribir correctamente en sus blog de tareas, en el blog de aula, pero sobre todo de modo inteligente, creativo..... Para todo ello os facilito algunas recomendaciones y artículos de interés:
Recomendaciones para la escritura de posts en los blogs de clase
Consejos para que los alumnos comenten en blogs
10 consejos para la legibilidad de un blog docente.
Clasificando los tipos de envíos que puedes hacer a tu blog
Técnicas de redacción: cómo escribir en un blog y no morir en el intento.
Recomendaciones y trucos, para lograr una expresión escrita correcta, adecuada y eficaz.
Diseño, presentación, tipografía
Normas de etiqueta en los blogs
Herramientas y recursos online
Publicar en tu blog de forma responsable, de Tíscar Lara en el Observatorio del CNICE
El mal diseño de las bitácoras por Alejandro Valero en el Observatorio del CNICE
Artículo de Alejandro Valero sobre redacción en blogs y diversos temas.

INFORME HORIZÓN 2011

O Departamento de Proxectos Europeos do Instituto de Tecnoloxías Educativas (ITE) presenta por terceiro ano consecutivo, o resumen do Informe Horizon 2011. Centrado na Ensinanza Universitaria, nel identificanse e describen as tecnoloxías que terán especial relevancia e impacto na ensinanza, a aprendizaxe, a investigación e a expresión creativa nos próximos cinco anos.

Guía de introducción á Web 2.0: Aspectos de privacidade e seguridade


Elaborada polo Instituto Nacional de Tecnoloxías da Comunicación (INTECO), esta guía é unha introducción sobre a Web 2.0, o seu uso no ámbito social, profesional e educativo e unha serie de recomendacións sobre seguridade e responsabilidades destes servizos.

IMAXINACIÓN

Moi boa esta imaxe de Nestor Alonso, publicada en educ@conTIC .

domingo, 13 de marzo de 2011

PARA VIAXAR SEN MOVERTE DO SOFÁ


Hoxe escoitamos falar destas dúas páxinas e fomos axiña coñecelas. Teñen, como comprobaredes, unha finalidade fundamentalmente turística pero a nós poden facernos moitos servizos. Son http://www.descubregalicia.com/ e http://www.virtualplanet360.com/Unha delas serve para viaxar por algunhas vilas galegas (de momento 59 pero están en aumento) e a outra por vilas do mundo (de momento 39 de Europa e América do Sur). Pode resultar moi útil para ver e facer como que paseamos por cidades que non coñecemos e que, por algunha razón entran nas currículas, ou para ver algunha igrexa por dentro (asunto que lle gustará ó nosos amigo Antonio), ou o Museo de Ferrari en Maranello, ou para prácticar idiomas (están en galego, inglés, francés e castelán)...Están creadas por unha empresa de Pontevedra: Factoría Digital á que felicitamos desde aquí. E agora, ¿queredes facer unha visita a Vigo, Pontemaceira, a Moaña, a Viveiro...? Pois, adiante!!!

domingo, 6 de marzo de 2011

CHILDRENSLIBRARY: Biblioteca dixital internacional para nenos, en español


por Juan Diego

En childrenslibrary.org tenemos miles de libros en varios idiomas, donde podemos navegar por su contenido y leer historias infantiles sin necesidad de registro (aunque es necesario para guardar nuestros libros favoritos o la página que estamos leyendo).
Con aplicaciones gratuitas para iPhone y iPad, podemos encontrar material filtrando por edad, idioma, género y tamaño del libro, teniendo una enorme cantidad de recursos para disfrutar.
Se trata de un proyecto de investigación financiado principalmente por la NSF (National Science Foundation: Fundación Nacional de la Ciencia), el IMLS (Institute for Museum and Library Services: Instituto de Servicios para Museos y Bibliotecas) y Microsoft Research.
La colección se enfoca en identificar los materiales que ayuden a que los niños comprendan el mundo que los rodea y la sociedad global en la que viven. Los materiales incluidos en la colección, todos presentados en los idiomas originales en los que fueron publicados, reflejan similitudes y diferencias en culturas, sociedades, intereses y estilos de vida de los pueblos del mundo.

La idea es llegar a tener 10.000 materiales en al menos 100 idiomas, con un grupo de destinatarios que comprenda a los niños de entre 3 y 13 años de edad, además de bibliotecarios, maestros, padres y cuidadores que trabajan con niños de esas edades.
Link: childrenslibrary.org


SLIDE BOMB:PRESENTACIÓN DE DIAPOSITIVAS


Por Cyberfrancis el 05/03/2011
A estas alturas, ya conocemos algunas herramientas que nos permiten la creación de pases de diapositivas, desde herramientas simples hasta herramientas más complejas.
Añadimos dentro de las herramientas simples a Slide Bomb, un servicio más por el que podemos crear nuestros pases de diapositivas, eligiendo por cada diapositiva su formato de entre los tres disponibles, permitiendo las dos primeras opciones introducir imágenes, enlaces a vídeos de YouTube o incluso mapas de Google Maps.
Una vez tengamos nuestro pase de diapositivas generado, nos permite publicarlo, compartirlo y promocionarlo. Durante la creación de cualquier Slide Bomb, que es como aquí llaman a los pases de diapositivas, podemos añadir material para adultos, con lo que deberemos marcarlo como tal en el checkbox habilitado a tal efecto.

Y como no podía faltar en este tipo de herramientas, aquellos Slide Boms generados por otros usuarios que hayan decidido compartirlos públicamente, el resto de usuarios podemos votarlos, añadirlo a favoritos, comentarlos, incrustarlos en nuestras páginas, e incluso promocionarlos.

BLOGS, WIKIS OU GOOGLE DOCS: TÁBOA COMPARATIVA

No interesante blod Educación tecnológica, atopei unha interesante presentación na que aparece unha táboa comparativa entre tres das ferramentas Web 2.0 posiblemente mais usadas no ámbito educativo.