jueves, 9 de diciembre de 2010

CREAR E CONFIGURAR BLOGS

Moi interesante a presentación que fan os nosos compañeiros/as de ABALAR do IES o Couto.

miércoles, 8 de diciembre de 2010

Zentation, un descubrimento

Seguro que moitos ides pensar ¡menudo descubrimento¡¡¡, pode ser unha vella aplicación pero para min estar facendo unha presentación coa imaxen en vídeo, pareceme cousa de meigas.

Deixo un titorial para que vexades como funciona.


CONFERENCIA MAXISTRAL: USO DAS TIC

Watch live streaming video from cprdeaviles at livestream.com

lunes, 6 de diciembre de 2010

O PROFESOR” Frank McCourt

FRANK McCOURT (2006) “EL PROFESOR” Ed. Maeva. Madrid


Algunas “perlas” del libro:


- No basta con explicar. Tienes que “provocar y evocar” hasta que tus estudiantes se comprometan con la materia. (65)


- No puedo enseñar ni la cosa más sencilla sin que ellos presenten objeciones. Toda clase tiene su química. (93)


- Si eres capaz de enseñar gramática en un instituto de FP puedes enseñar cualquier cosa en cualquier parte. En mis clases atendían, participaban, no sabían que les estaba enseñando gramática. (97)


- “Estás dando de ti lo que puedes” (171)


- ¿Orden, rutina, disciplina? Los buenos profesores lo tienen todo controlado. TAMBIEN LOS PROFES APRENDEN (173)


- Lección de observación. Haz cómo que lo tenías todo planeado: “entonces, ¿qué está pasando aquí? (175). Escribir la crónica de lo que está pasando: hemos tenido un conflicto… (177)


- Ppio. de curso: “Estamos metidos en esto juntos. Vosotros, no sé, pero yo esta asignatura me la tomo en serio, y estoy seguro de una cosa: al final del curso habrá en esta aula una persona que habrá aprendido algo, y esa persona, amiguitos, seré yo” (227)


- Si no cumples, dejarán de tenerte respeto (231)

NOVAS FERRAMENTAS EDUCATIVAS

Eduardo Punset entrevista a Marc Prensky no último programa REDES da TVE: "Non me molestes mamá, estou aprendendo"


TECNOLOXÍA E METODOLOXÍA



O que está claro é que o vídeo representa unha realidade moi común nas nosas aulas. E oo que está mais claro aínda, é que a escola de hoxe está pedindo a berros un CAMBIO, e sobre todo aos NENOS/as DE HOXE, non se lles pode ensinar igual que fai 50 anos.
Os libros de texto quédanse curtos, o encerado e a exposición oral do mestre/a pódenos servir como punto de partida, pero nunha sociedade na que a información está a golpe de tecla, ¡¡e en qué cantidades!! esta metodoloxía non é suficiente.

Nos tempos que corren non podemos darlle a espalda á tecnoloxía, é responsabilidade nosa como profesionais da educación, acercar ao noso alumnado a esta nova cultura do aprendizaxe, onde as tecnoloxías da información e a comunicación son unha ferramenta que nos abre ao mundo, pero debemos saber cómo aprender delas, como dice Pozo
:

"a cultura do aprendizaxe dirixida a reproducir saberes previamente establecidos debe dar paso a unha cultura da comprensión, do análise crítico, da reflexión sobre o que facemos e creemos e non so do consumo mediado e acelerado pola tecnoloxía, de crenzas e maneiras de facer fabricados fora de nos. Requírese un esforzo para dar sentido ou integrar algúns deses saberes parciais que inevitablemente nos conforman, de maneira que ao repensalos, poidamos reconstruílos, e darlles unha nova forma ou estrutura.


Pozo Municio, Ignacio: “Aprendices y maestros” pag.49. Alianza editorial, Madrid 2000.

jueves, 2 de diciembre de 2010

NAVEGA CON RUMBO



O día 21 de decembro ás 18:00, o Colexio Profesional de Enxeñaría Informática de Galicia (CPEIG), en colaboración coa Xunta de Galicia, impartirá unha conferencia no CPI de Panxón dentro do Plan Navega con Rumbo polo Ciberespazo, ao alumnado, ao profesorado e ás nais e pais, unha iniciativa encamiñada a que vós, @s escolares, naveguedes con tino pola Rede, é dicir, con seguridade, evitando o ciberacoso e outros riscos de Internet. A nosa intención é que te mentalices da necesidade de facer un uso responsable das novas tecnoloxías para poder espremerlles toda a substancia posible e adquirir boas experiencias e novos coñecementos.

O Plan Navega con Rumbo polo Ciberespazo inclúe tamén unha serie de guías dirixidas ao alumnado, ao profesorado e ás nais e pais, ademais dunha web específica.


Enlace as guias

miércoles, 1 de diciembre de 2010

Busqueda e catalogación de recursos

O RSS é un sistema ideado para extraer a información que se actualiza con frecuencia, como noticias , mensaxes dun foro ou articulos dun Blog e usala noutra Web ou programa. A cada un dos documentos que conten un sitio chamselle Feeds, un para as noticias nacionales, outro para as internacionales outro para as deportivas ....etc

O Proxecto Abalar



O fin máximo de Abalar é a integración plena das TIC na práctica educativa en Galicia de xeito que permitan un cambio na metodoloxía didáctica actual, mediante o emprego de novos modelos didácticos que melloren o proceso de ensino-aprendizaxe.